Tuesday, April 20, 2010

bila cakap ok..adakah ok?

Setiap hari aku call or hantar sms tanya khabar.Setiap hari aku berdoa agar segala nya pulih seperti sediakala.Ada pula yang suruh aku memberi nasihat..aku pun bukan pandai tapi nak bagi semangat tu boleh lah kot.Jadinya..dia yang aku maksudkan sebelum ni dah kembali ceria dan mampu bernafas lega.Agak-agaknya sampai bila?setiap hari dia masih fikir perkara yang sama..mana salah dia.Hanya Allah swt tahu segalanya.Kita hanya hamba hanya mampu merancang dan didatangi pelbagai ujian.Redha dan tabah mungkin ada hikmahnya.
Bila bercerita perkara sebegini emosi aku pula jadi tak menentu..bukan aku tak boleh hadapi..tapi mampu ke aku hadapi untuk hari muka.Perjalanan hidup aku masih jauh walaupun "hei anak muda jangan ingat mati kau tua".hahaha.Teringat lak kata2 pak haji dalam iklan oasis.Hah,itulah dia semua kait mengait dengan zaman muda kita dan hari tua dan saat kita menghempuskan nafas akhir.Adakah kita bersedia untuk semua ini.....muda kita leka..tua kita sesal dan penghabisan kita dimana..??? kita bahagia kita ini..jgn pandang orang bersalah segalanya salah.."Kita juga ada salah".Bukan kita tentukan mati,bahagia dosa pahala seseorang.

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...