Monday, April 12, 2010

....dia....

Semalam setiap kali aku terkenang seorang yg aku sayang,setiap kali tu airmata aku jatuh.aku berdoa moga ALLAH mengampuni segala dosa nya dan beri petunjuk dan hidayah padanya.Seorang yg jaga,aku didik tapi hampa segalanya yg aku harapkan selama ini.Mungkin ada hikmah segala ini berlaku pada ku.Tapi pada dia yg lebih menyanyangi nya lebih dr aku..segala nya musnah.dia tak pernah bersalah dalam hal ini..tapi sering dipersalahkan jika berlaku perkara yang tak di ingini.Kesian dia...tiada tempat untuk mengadu.semua orang salah kan dia..jika dia bersalah maka salahlah dia melahirkan anak-anak yang tak pernah menghargai dia,pengorbanan dia selama ini.Aku jadi serba salah,apa perlu aku buat untuk melegakan dia..meringankan beban yg terlalu dia pikul untuk usia dia sebegitu.Aku juga perlu petunjuk dan bimbingan dari dia.Aku hanya mampu mendengar..dan merasa peritnya derita dia dalam membesarkan anak-anak.Dan aku sentiasa ingat..bukan senang untuk menjadi seorang yang ketua pada keluarga dimana dirinya ayah dan ibu..dan juga kawan pada masa yang sama..

semoga ALLAH swt sentiasa merahmati dia..dan tetap aku sanjung dan sayang hingga keakhir hayat ku.Pengorbanan dia tak terhingga buat diri aku..

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...