Thursday, February 11, 2010

super super super

agak lama aku tak bukak blog aku sendiri.Apa leh wat.masa berjalan tanpa undur semula.Alhamdulillah..ari ni aku luangkan masa untuk menjenguk-jenguk apa yg bersawang.Ok, let start with my new life..yup..aku kini sah bergelar seorang isteri, teman, kekasih serta sahabat kepada suami aku.Syukur hadrat Allah swt limpah kurnianya majlis kedua-dua belah berjalan lancar.Sesungguh nya mana terkurang tu datang dr manusia dan yg segala yg terbaik datang dari-Nya.Kini, aku dua minggu menjalan hidup yg penuh warna warni..dan segala nya baru.Aku dah start keje baru, rumah baru, persekitaran baru..dan segalanya baru.Aku cuma perlu adapt dengan situasi..so far so good.Tak de masalah yg timbul..cuma kekadang tu aku tak cukup masa bersama suami aku.Dia berkerja, aku pun sama.Pulak tu dia cuti,aku tak cuti..dia pulang dr kerja..aku otw nak pergi kerja..Nak menuju ke tempat kerja masing dah amik masa berjam-jam dalam kereta..dengan jem lagi.

Aku kesian kat suami aku,kalau boleh aku henti kan masa..aku balik nak masak kat dia.Tapi,kira Ok gak dia memahami aku..penat perah otak dengan training..then balik drive jauh-jauh berjam dalam kereta nak balik rumah.Nasib baik lah.,betul kata orang dulu-dulu yang penting kena saling faham..Dan aku pula kena faham kerjaya dia macam mana.So aku pulak tak boleh amik mudah if dia sanggup berkorban masa untuk aku.Why not me..kena lah give and take baru betul.

Apa-apa pun..aku bersyukur adanya  seorang suami merangkap sahabat yang memahami aku ini..yg agak weng-weng..

InsyaALLAH aku bertanggung dan jawab di akhirat kelak..dengan melaksanakan tugas aku as isteri kepada dia.Aku akan sentiasa ada disisi nya..InsyaALLAH.

So,pada kekawan yang datang pada majlis perkahwinan aku..terima kasih atas kehadiran kalian..serta doa kalian..



nota kecik : nak lipat kain pulak..pas ni..hehehee...super..super...super woman..hooooooo!!!!!!! (jerit ala2 lionor dlm citer thundercat)

2 comments:

  1. layan...je,tingat lagu zaman kecik dulu kitaorg suka nyanyi.
    "cheetara lari lagu tertanggal baju"

    ReplyDelete

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...