Monday, June 21, 2010

- Dalam kenangan -

Entry lepas,aku cerita pasal saman penguatkuasa,entry kali ni pasal kereta gak.Tapi bukan parking tapi "kecurian" or my be apa yg berlaku atas kami berdua sebelum ini adalah hikmah.Yang mana selang beberapa minggu hubby aku hebat bercanda dengan kereta kesayangannya itu, tetiba kereta dia hilang.Dalam istilah lain di curi.Baru je kitaorg ambil kereta tu kat DBKL hasil kena kompoun yg byk sangat.

Nak jadi kan cerita,pagi tu aku pergi kerja seperti biasa, Hubby aku kerja belah malam..so kat rumah dia tido jelah..siang,Tengahari aku sememang nya balik makan.Aku tengok ada lagi kereta dia,Tapi bila aku balik kerja belah petang kereta tu dah takde.Sangka aku maybe tersorok antara deretan kereta lain...salah meleset.Rupa sememang takde terus..sedar tak sedar hubby aku col masa dia nak pergi kerja belah malam.Cakap kereta  dia takde kat parking selalunya...Apa lagi wat report polis..polis cakap area rumah kitaorg memang kawasan hitam.Kerap kecurian berlaku..dalam seminggu ada 2-3 biji kereta lapor curi.

Ada gak aku rasa hangin bila statement ini keluar dari salah sorang polis yang ambil laporan "Pencuri kat situ boleh pilih hari ni nak kereta apa,sok nak kereta apa?" hahaha.aku hangin tu,bila dah tau kawasan rumah kitaorg kerap berlaku kecurian wat lah tindakan secepat mungkin.Tak kan nak biar je menda ini berlarutan?ada once aku n hubby aku terserempak kereta peronda polis masuk kawasan rumah kitaorg tapi sekerat jalan je ronda.Then wat U-turn..hah,mana tak pencuri tak maharajalela if macam tu,ronda pun tak abis...Ntah lar aku nak cerita panjang pun.Menda dah jadi..now kereta tu pun ntah mana2 ntah.Ntah2 dah kena jual sparepart semua nya,Wallahualam...



Now cik hitam memang sangat berjasa pada kitaorg dua.Nasib baik ada cik hitam...



nota kecik : sayang..sabar yek,mungkin ini dugaan untuk kita.Allah  swt boleh tarik rezeki kita dan memberi rezeki berlipat ganda untuk kita.Tawakal dan Redha.Mesti ada hikmah sebalik semua ini.

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...