Thursday, September 23, 2010

Tamak atau Dengki

Adakala manusia ni lupa kita datang dari asal yang sama dijadikan dari tanah.Dan adakala manusia ni lupa kita asal dari keturunan yang sama Nabi Adam.
Tetapi manusia ni tidak lupa apabila duit jadi ukuran jadi sedikit sebanyak dia lupa mana datangnya iman dan taqwa kita selama ini.

Even luaran kita nampak dia seorang yang boleh dipercayai,boleh memegang amanah yang diberi.Tapi jangan lupa syaitan ada dimana-mana sahaja.Ada mungkin orang sesama islam boleh membunuh dan memakan darah daging sendiri.

Aku dalam keadaan yang amat buntu,bila satu perkara yang tak perlu aku pikul..sebelum ini perlu dipikul seperti bebanan hutang dalam jangka 5 tahun lagi jika aku tidak melengkapkan syarat2 yang telah ditetapkan.Ada ke???apa perasaan diorang ni masa buat perjanjian?pernah tak diorang meletak kan diri diorang dalam keadaan seseorang seperti aku dan yang lain?

Sebab itu aku katakan bila bermain dengan duit, segala nya akan lupa.Dengan sikap tamak dan haloba +++ dengki pun ada.

Yang penting "aku tak kan sign apa2 " perjanjian dah!!! tak termakan akan kecerdikan akal mu dengan menampak kan kebodohan akal ku.NO way!! aku bukan budak hingusan yang boleh dipermainkan.Aku ada hak aku sendiri.


Or korang nak aku bawa perkara ini ke tengah???fikirkan lah.....

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...