Tuesday, March 15, 2011

Hindari gangguan

Gangguan-ada macam2 bentuk gangguan samada berbuatan org atau bukan org.
Cerita bab bukan org lak kebanyak kita terus snap..hantu,setan,jin dan makhluk halus yang seangkatan dengan nya.Walhal mereka juga makhluk ALLAH jadi sebaiknya jika terdapat gangguan seperti ini jgn lah kita pergi jumpa bomoh siam,bomoh jawa (macam citer hantu kaklimah tu) nanti tak pasal2 kena lipat ngan kaklimah dok cakap "pelawok.pelawok.pelawok" memang pededo'oh lah semua tu.Allah swt dah menurun kan Al-quran sebagai petunjuk dan pedoman bg kita.Jangan lah dok percaya mentera semerah padi yang ntah apa2.Ayat2 syifa ayat2 quran seeloknya kita amalkan untuk lindungi diri dan keluarga dari sebarang gangguan.InsyaALLAH....

Cerita bab gangguan ni,aku suka berkongsi serba sedikit tentang nye.Membuat aku berjaga2 almaklumlah beranak kecil.Mau tidak aku bersekang mata dengan hubby menjaga si kecil kami yang baru hampir 2bulan menangis tak henti bermula dr 11malam..adakala sampai subuh.Jadi kami disarankan bawa ke klinik as syifa disini.Dengan berkat ayat2 quran uztaz sallehudin minta kami mandikan baby dengan air daun kacang boto,atau air daun durian belanda atau air daun belimbing besi.

Dengan mengamalkan nya..Alhamdulillah..semakin hari semakin OK.dan suke aku bg peringatan pada sesiapa yang ada anak2 kecil ini.Menda2 mcm ni memang kita tak menjangka akan datang pada kita.Apatah lg si kecil ni ahli syurga..mereka mampu melihat yg halus dan yg kasar..Jadi kita yg boleh memikir dan boleh menilai baik berjaga2.Tolong lah jgn datang rumah orang pada waktu magrib senja..faham2 lah.Lagi jangan bawa anak berjalan waktu magrib menjelang.Tutup lah segala pintu dan tingkap waktu magrib.Pendengarkan azan dalam rumah..percayalah kekuatan azan ada zatnya pada setiap penjuru dan sudut atas mukabumi ini.


mungkin ini juga dapat membantu : amalkan bismillah 5,surah ruqyah, salawat syifa,ayat qursi,ayat 3 qul, surah al jin.

Segala nya tawakal pada ALLAH swt,InsyaALLAH daripada Dia kita datang dan kepada Dia Maha Pencipta Segala Alam kita berserah..

Wallahuallam..

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...