Tuesday, May 3, 2011

adakah ianya........KOLIK

Selang sahaja beberapa hari addin dapat tido lena,sekarang lain pulak ceritanya.Addin dah pandai bangun malam hanya untuk menangis.Pernah hari jumaat otw balik ke kuantan,addin menangis tak berhenti-henti..naik pening dan agak stress asanya.Dengan penat bekerja seharian di opis balik addin pulak menangis..Mula lah aku nak salah semua org kat keliling aku.Ye lah,aku bukan pernah jaga anak-anak kecil ni.Jadi serba sedikit aku blurr macam mana nak buat.Ini pulak yg 1st..memandang aku dikalangan bongsu lagi lah.Tapi aku cuba yg terbaik buat addin..sampai dia diam..kesian tengok dia,merah muka..air mata mencurah-curah..apa lah daya anak kecil ni mampu berkata hanya menangis je lah cara dia berkomunikasi.

Aku cuba cari sebarang rujukan mengenai sesuatu agak sinonim yang baby yg kerap menangis ini..iaitu KOLIK - mengikut para doktor penyakit kolik ini bermula dari perut.Menurut info,Kolik disebab kan kembung perut samada, penghadaman laktosa dalam susu tak teratur yang boleh menyebabkan bayi agak sukar untuk membuang air besar.
Dan ada juga info disebabkan pembekalan susu botol yang mempunyai ruang udara semasa bayi sedang menyusu.

Memandangkan Addin minum susu mamex gold dan ada kandungan laktosa nya.Aku baru perasaan menda alah dan segala info aku cari ni setelah aku beli susu mamex gold yang biasa dengan harga 1kilo.huhuhu....

Terpandang aku,mamex juga ada sedia kan susu tiada kandungan laktosa.Mungkin aku harus mencubanya...




Aku siap beli puting anti KOLIK dengan harga RM22.59 dua keping.

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...