Thursday, March 28, 2013

my job kills my carier

Opps...ni berbincangan dlm kereta, cerita pasal kerja boleh membunuh kerjaya kita.
Dalam IT,

Kejadian pertama - kalau salah tekan satu button sahaja samada terlepas pandang ke or apantah lagi ter 'drop' database or so on...confirm kena show cause letter dan di berhenti kan.Coz system tu sgt penting dalam operasi dalam syarikat....
So ke careful dgn menda2 gini. Tak boleh main godek2 suka suki...if tak de pengalaman tak de pengetahuan jgn buat2 pandai.

Saya pernah tertukar password database ; apa lagi semua system tak boleh access..coz system intergrate ni lagi lah.Nasib baik ada pakar yg tolong sebelum management tahu.Kalau tidak confirm saya dinasihatkan berhenti.

Pengalaman kawan saya over look pasal recycle server.Pagi tu server tu memang overlimit space then satu hospital tak dapat masuk system..dapat tahu dek pengarah. Pagi tu jugak kwn saya diberhenti kan kerja.

Saya pun sendiri agak berjaga2 kalau nak godek2 server ke system ke database ke.Make sure ada backup so kita boleh restore balik if anything happens..Tak sanggup!!! kalau kena menghadap menda2 gini.

huhuhuhu..............

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...