Tuesday, September 20, 2016

Private vs Gomen

2 hari berturut saya menulis.
bukan rajin or bukan takde kerja.
mungkin dah mula kerja tempat "gomen" agak tak berapa stress macam kat "swasta".

hampir 10 tahun saya dalam swasta, macam2 ragam. macam2 karenah dan YES sebenarnya ianya membina saya menjadi seseorang sekarang.Alhamdulillah pengalaman itu saya kutip sedikit demi sedikit.

dan nyata telah saya duga, bekerja dalam sektor "gomen" ni memang tak semudah saya di swasta. Semua nya keputusan perlu ada "meeting " dalam semua ahli mesyuarat perlu hadir.

OK...mungkin saya tak pernah lalui sebelum ini.Peringkat Tertinggi saya hanya sampai CEO syarikat dahulu kala.Kini peringkat tertinggi saya sampai kerajaan.

Dan baru saya faham kenapa, sesuatu keputusan menjadi lambat.Bukan disebab kan oleh kerana peringkat unit atau jabatan yang lambat. Tapi keputusan perlu ada sampai peringkat kerajaan.


OK.the end.

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...