Sunday, July 19, 2009

H3p! Ani-vEr-S@ri -10yrs


julai 1999 - 1st aku jejak kaki di Shahputra Pekan , minggu orentasi pelajar, aku lewat berdaftar 3 hari.ingat lagi bila masuk je perkarangan Shahputra aku tengok budak pompuan main bola sepak..n dak laki main bola jaring..hahahaa.memang kelakar..dr dlm kete mata aku tertumpu pada seorang perempuan selaku "gol keeper" waktu tu bagi aku di memang cekap tangkap bola..hahaha..memang dia ganazzz..tp cute!!Perkenalan aku dan ngan gol keeper yang hebat di padang bermula di dewan kuliah 1 ceremah motivasi -minggu orentasi .Aku duduk dibarisan depan sekali maklum lar takde geng..huhu..Di belakang aku gol keeper tersebut .Aku ringan kan mulut menyapa dia - "Aku zie, hai " - di jawap sapaan aku "Anie" ringkas....dlm hati aku (apa daar nama mcm org tua). So dats a story begin .


Macam-macam kitaorg lalui bersama suka duka - putus cinta sama2.menangis...ketawa sama2..belajar sama2.Segala kisah kehidupan kitaorg kongsi bersama. Aku ingat lagi waktu dua2 takde duit..loan tak masuk lagi.Hari yg membosankan.Dalam poket just tinggal berapa ringgit je.Kita org pegi enjoy balik sampai tinggal seringgit je..apa kitaorg buat kerat dua duit seringgit dan bahagi..ntah lar kalau2 duit tu dia masih simpan?hehehee.Terlalu banyak pengalaman aku bersama dia.Pendek kata zaman remaja aku dihabiskan bersama dia.Kelakar je kalau nak ingat balik segala kenangan aku dan dia.Pernah aku tengok citer hantu..tido seminggu dengan dia atas katil bujang dia..tak bergerak langsung pasal apa?Sempit beb..tp ye lar..kwn aku tu sanggup berkorban utk aku..dia tau aku ni penakut gak org nyer..nampak berani..hehehe.Sedar2 bunyi cacing dalam perut dia..hahaaha.. aku tertido atas perut dia.If aku nak cerita kan kat sini segala nya dalam masih segar dalam ingatan aku.Macam mana kitaorg bergaduh kemudian rujuk balik.Pernah berlaku satu kotak besar depan pintu bilik aku -penuh dengan nota tulisan tangan dia- memohon maaf..terharu dibuat nya.huhuhu.


tup-tap-tup-tap dah 10tahun kenal dia ...ya Hasnoraini Hassan aka Bulat atau aku lebih senang panggil dia LAT. 15th Julai, 20:16 -Video call dari dia aku terima yg kini bergelar Isteri org..dan aku juga bakal menamat zaman bujang aku tak lama lagi..


So kepada sahabatku Hasnoraini Hassan- Terima kasih atas segalanya dan aku sentiasa doakan kita berdua akan kekal bersahabat sehingga ke akhir hayat.InsyaALLAH..


I Miss U


Moga kejayaan dan kebahagian dunia dan akhirat mengiringi mu..amin





nota kecik: Lagu pilihan aku "leaving on a jetplane " hahaa..ada peristiwa disebalik lagu ini Lat cakap lagu naik bas.She know tis song.


1 comment:

  1. kuang kuang kuang...terharu aku beb!!!!
    hahahahahaha sayangnya ko kat aku...hahahahaha
    aku pun syg ko jugak!!! speechlessssss....
    ni pun aku baru baca 12/10/2016... lama bangat dah... dah anak 3 dah pun n dah gemokkkkSSss hahaha.. tgh usaha nak kurus ni... ko pun dah gemokkksss... heheheh nanti kita ukar nama aku panggil ko LAT pulak..hahahah muah muah
    miss all the our moment...
    please song for me this song "leaving on a jetplane " again n again...
    miss everything about u n we are truly bff till ever after.... i love u!!!

    ReplyDelete

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...