Thursday, October 15, 2009

bab1: aku saje je nak bercerita

teringat lawak p.ramlee dlm madu tiga "sampai abg jamil mampos!!"
tu yg aku selalu ckp maksud smpi bila2.tp kesian lak abg jamil napa kita nak doakan dier mati lak kan..err tak de kena mengena,nasib baik dlm keluarga aku takde org nama jamil..if tak semua nama jamil kenalan aku,ibarat aku doakan mati cepat lak..hish..nauzubillah.moga org bernama jamil dipanjang umur..amin.

sebenarnya entry aku tak kena mengena ngan abg jamil..tp kena mengena ngan ayat yg bakal aku ckp..last week aku turun KL.hohoho.nak turunkan berat badan so aku buat appointment ngan satu tmpt pelangsingan badan.aku sememangnyer pemegang akaun disitu sejak tahun 2006.dah 2 tahun aku tak jalan apa2 treatment so aku mengatalkan diri utk buang lemak2 tepu yg ada pada badan aku.Thanks to yati bg aku tumpang tido rumah dier even 2 ari..tilam mu sememangnya menjadi pujaan hatiku.

So sesampai je aku di KL jam 12mlm.dia jemput aku di pekeliling dgn muka tonyer dier,kesian lak aku tgok dah penat keje dr siang..ni kena stay up smpi mlm amik aku lak.tp fikir2 bila lg nak menyusahkan..time ni lah nak menguji kesabaran beliau itu.

Sok kan ari epul buat open haus,lama tak jumpa mamat tu..still mcm dulu poyos...n as usual dia tak pernah puji aku kurus selalu sgt ckp aku gemuk..tak tau pas aku balun pe yg ko hidang aku nak g kuruskan badan..berborak sakan kutuk mengutuk satu sama lain dah jadi lumrah bila aku jumpa epul ni.Sedar tak sedar mamat ni pun dah nak kawin bulan 11 ni.hahahaa.

pernah aku teringat mak epul sgt berkenan dgn aku dulu..hoho..nasib baik aku n epul tak moh utk di pasang-pasangkan if tak jahanam lah hidup masing2..hahahaa.

pas makan2 aku ke midvalley tujuan sebenar..treatment amik masa 3jam..dia setia menunggu aku...(waaahhh..sgt terharu)....yg best amoi jd consultant aku ingat dia "asben" aku..hehehe.aku iye je lah.mls nak panjang cite.Setelah di pangang,rebus,di balut dan dikejutkan dgn elektrik..treatment aku siap..hahaa..guess what?? aku timbang 52.6kg mula2 then timbang lepas treatment 51.3kg...waw!!!ianya sungguh hebat.hehee..so aku melangkah keluar dgn ala2 model.konon nyer lah..

aku pilih menaiki kenderaan awam ,naik tren..so mula lah episod spt warga kota,berhimpit2 nak naik tren..kes tukar tren kat KL central,hah!! ni yg aku lemah nak dok KL ni.Padat ngan manusia..bosaaann...aku dah kalis dah ngan keserabutan debu2 kota ni.tu aku agak mls nak pikir bila kena migrate kat sini kahwin nanti..hoho..jalan sikit duit,kuar rumah je,tol,parking,itu ini..segala2 nyer duit..adusssss....tensyen!!tp apa nak kata syurga seorang isteri dibwh tapak kaki suami..dan tanggungjawab aku as isteri dia nanti adalah sentiasa berada di sisi dia.


ok lah aku malas nak cerita dah..sok aku smbung kalau aku rajin..


Attention dear : " I cross my heart and promise u, baby i will loving u till end "


No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...