Friday, October 30, 2009

haruskah aku?

aku kembali ke KL, perjalanan 4jam tak aku rasa..gusar gundah gulana dalam perut bak kata omputih "butterfly in my stomach" .setiba di KL ( hentian pekeliling) ramai org.Ada baru balik keje, ada yg baru nak g keje..jam aku kul 8.32pm -KL memang tak putus2 org.segenap sudut ada je manusia..(aku sabar menunggu dia jemput aku) kul 9.10pm dia sampai..takde nak ckp lah, coz aku pun faham dia pun keje..
roda kete menuju ke UPM serdang -disitu tmpat aku bermalam..(rumah lat) singgah mkn di wheel horse dulu nama tmpt ni Chop and Steak. Mungkin dah bertukar pengurusan kot..
Sampai umah lat.aku rehatkan diri then tido..sok byk menda nak aku kena fikir - my interview at TPM,sessi interview aku berjalan lancar, or mungkin aku diterima kerja di situ tapi yg jadi tanda tanya semua org apa post yg aku pilih - HR exec or Software tester??? smpi sekarang aku masih blur..walaupun aku ditawarkan HR exec.
coz aku ada experience on IT not HR even aku ada degree HR..errmmm..then i have to make my own choice.Tp bila ditanya ni hah jwpan aku " i've already get experience on IT.So, why not give me a chance to improve my knowledge in HR, Even though i was qualified in both field."
suasana diam..Tp nampak cam gayanyer mcm diorg ni nak letak aku kat Software tester je...adusss...aku nak lari dr bidang IT dah.

Mungkin aku kena cari jawapan yg pasti -apa yg aku nak???HR ke IT?huhuhu..padahal aku tak kisah mana2 pun asalkan aku dpt keje kt KL ni pun jadi lah..tu yg matlamat sebenar.tp yg paling penting ONGKOSS nya mesti masyuk..So, aku masih dlm blur ala2 spongebob, errr,...errrr...errrr...


"waiting 4 my second interview next week"


nota: YM dengan opismate aku kat pekan -sedey bila aku nak cari keje kat KL, ermmm..cuma aku leh ckp life must be go on.setiap yg dtg mesti akan pergi juga akhirnya.

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...