Tuesday, July 27, 2010

aku bukan lesbian - (27th come again)

Masuk sekolah semua perempuan memang best.Kitaorang boleh buat sesukahati, tiada aurat dikalangan kitaorang.Tapi yang syok nyer sebelah sekolah aku ada sekolah vocational.Ehem2 semua lelaki OK!! ada student perempuan 2-3 kerat je.Tapi aku bukan jenis yang mengatal nak selak tudung bila lalu kat diorang..walhal aku memang tak pakai tudung pun.hahahaa.Yang aku ingat aku ni memang kategori wanted kat sekolah tu.Aku suka ponteng sekolah..yaaa,aku makin menjadi-jadi nakal.Datang lambat,curi masuk ikut pagar belakang dan masuk ikut longkang.Tiap-tiap hari aku tukar nama aku bila aku kena cekup dengan pengawas.Cuti umum aku Isnin dan Jumaat.hanya 3 hari aku disekolah.Baity selalu cover aku,hohoo..dia satu-satunya kawan aku yang tak pernah hampa aku.Tapi yang specialnya aku ni bila time kelas agama segala kerja sekolah nota semua aku siapkan.Zaman sekolah aku memang seronok,berdiri tengah padang denda dengan cikgu tapi aku tak pernah abai pelajaran.Tiap-tiap hujung minggu aku pergi ke perpustakaan untuk ulangkaji.Sampai SPM aku dapat keputusan agak memuaskan.Aku dipisahkan dengan Nurbaity Azanuddin.
Seingat aku pesan mak baity "zie ngan baity ni kena berpisah kalau diorang berdua dok dekat haru hidup jadinya" - Alhamdulillah aku dipisahkan untuk kebaikan kitaorang.Kalau tak makin menjadi nakalnya.hehehee.


Mula lah alam IPT-aku berkenalan dengan BULAT(Hasnoraini Hassan)-1999.Dalam dewan besar kolej.So kawan aku ni lah banyak mengubah cara hidup aku.Aku mula bertudung..aku mula tak tinggal solat dan aku banyak buat menda yang lebih amal jariah.Thanks Lat, aku sangat hargai.Betul lah bak kata orang nak pilih kawan kena pandai..coz kawan boleh bawa kita samada kebaikan atau keburukan.Aku berkawan dengan minah ni sorang sampai lah aku degree di UPM.Memandangkan kitaorang kelas yang sama dan course yang sama.

Tak sempat aku grad aku dah ditawarkan kerja di Hospital Selayang (service desk IT)payment takde lah banyak sangat,tapi as platform untuk aku mulakan kerjaya aku.So mula lah aku di alam perkerjaan.....

to be continue

p/s: aku putus cinta dan temu cinta

3 comments:

  1. sekolah perempuan tu...hikhikhik..cm tau je sekolah yg berjiran ngn skolah vokey tuh..hehe

    ReplyDelete
  2. kita kan sma sekolah,hihihi
    cuma len tahun je.
    best kan sekolah tu.ptg2 usha dak vokey kat bengkel...wuuuu abg macho gitu

    ReplyDelete
  3. weeeewiittttt!!!
    ehhehehehe aku baru baca setelah 6 thn ko tulis ni..
    alhamdulillah...

    ReplyDelete

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...