Tuesday, November 9, 2010

Me and U



ada je yang ingin persoalkan dalam sesuatu perhubungan,
perkara:
1 :apa beza kau dan aku?
2 :apa persamaan kau dan aku?
3 :apa yang menarik tentang kau?
4 :apa membuat aku suka pada kau?
5 :apa yang boleh aku dapat daripada kau?
6 :apa yang boleh buat untuk kau?
7 :apa yang kau dan aku serasi?
8 :apa kau suka kan aku?
9 :apakah kau boleh berkongsi hidup dengan aku?
10:apakah kau dapat menerima segalanya tentang aku?

jawapannya:
1 - beza kau dan aku (jantina-pemikiran-cara berjalan-muzik-dan generalnya kau laki aku perempuan)
2 - persamaan kau dan aku (aku suka apa yang kau suka,kau suka apa yang aku suka:mencuba perkara2 yang belum pernah aku buat,dan kau tak pernah buat)
3 - kau sentiasa menyanyangi aku,mengambil berat,bertanggungjawab dan membimbing aku.
4 - kau buat aku gembira dan rasa bahagia
5 - aku dapat segala ilmu yang kau boleh berkongsi bersama aku
6 - aku boleh buat apa yang kau buat aku rasa sekarang (hepi):)
7 - kau rasa?adakah kita serasi?-alhamdulillah...ya kita serasi
8 - kau suka kan aku,seperti mana aku suka kan kau
9 - berkongsi dalam segala hal -family,harta,ilmu,segalanya dikongsi bersama suka
duka.
10 - aku dapat menerima segala nya tentang kau,kau menerima segalanya tentang aku.
kita ada sejarah dan latarbelakang masing2.betul kan???



Hadis riwayat Ar Rabii, Rasulullah s.a.w bersabda: “Sesiapa menjamin untukku satu perkara, aku jamin untuknya empat perkara. Hendaklah dia bersilaturahim (berhubungan baik dengan keluarga terdekat) nescaya keluarganya akan mencintainya, diperluaskan rezekinya, ditambah umurnya dan Allah memasukkannya ke dalam syurga yang dijanjikan-Nya”.

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...