Wednesday, December 1, 2010

Check-check....anakku

Target kedai anakku memang sasaran, apatah lagi ada promotion now.Melihat wajah hubby aku yang ceria bila masuk kedai anakku hati aku terdetik " waaahhhh suka nya dia". Memang hubby aku lebih excited dari aku rasanya.Semua barang dia belek..

Tak semena-mena dia terpandang stoller dan play pen baby dengan harga agak best yang bersonok untuk menggunakan wang.Hubby aku dah tak sabar-sabar nak menyapu bersih kedua-dua nya sekali. Lihat telatah dia memang buat aku tergelak..lebih pada aku.

Now time shopping barang keperluan baby pula:

List down apa yang perlu -
====================================================================
Dah Beli :

-Kelambu
-Lampin
-Barang mandian dan wangian baby
-Baju panjang dan pendek
-Stokin dan topi
-Selimut
-Towel
-Face towel
-Alas getah
-Susu botol -Kecil n besar
-Puting botol susu
-Wet tissue
-Baby cream
-Berus botol susu
-Bekas bedak

====================================================================

Belum beli :
-Rompers
-Bakul pakaian baby
-Tilam travel
-Pampers (new born)
-Bakul mandi baby
-Besen mandi baby
-Minyak yuyi
-Minyak telon
-Vick
-Set Ketip kuku baby
-Termos
-Botol air masak baby
-Barut

=====================================================================================

Lihat senarai diatas pun aku dah termenung : bukannya sikit barang nak beli yang asas.Tu belum masuk nak Car sit baby,Bouncer dan sebagainya....

Hubby aku dah muka cuka dah..tengok aku bukan main lama dalam kedai anakku.Yang kesiannya buat dia dua kali pergi ke ATM machine.

hehee...sabarlah sayang,biar menang membeli berbaloi memakai..kan?kan?
apa-apa pun aku kena dah get ready sekarang.Mak aku cakap, kalu sembab dah hilang ada kemungkinan bila-bila je.Wallahuallam...Semoga Allah swt mempermudahkan dan selamat ketika dan saat melahirkan anak..amin

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...