Thursday, December 8, 2011

you audit g main jauh2

apa itu audit??audit orang yang "check" atau dalam istilah aku suka cek apa2 yang tak kena dengan suatu tempat lebih lagi libat duit kerajaan. Audit suka datang bila rasa tempat tu ada macam gejala rasuah dan segala menda yang tak kena dengan kerja seseorang atau sebenarnya diaorang ni nak tagging harta kerajaan.

Audit



Kenapa aku tak suka audit?
Sebab aku rasa diorang ni suka tanya menda serabut aku nak pikir.Pastu aku rasa diorang memang ditugaskan untuk menyibuk.hehehee (sorry lah sapa yg kerja audit tgh baca blog ni ek).

Kenapa aku perlu suka audit?
Sebab aku rasa diorang kena buat kerja ni (ala-ala mcm CSI) nak cek semua harta kerajaan.Takut ada yang songlap dan seangkatan dengan nya.Menjadi kan kita bekerja dengan tulus ikhlas...(dan pandai berlakon) bila time nak tutup lubang.


Kenapa pula aku diaudit ?
Sebab aku seorang yang bagus...jujur...dan takde birokrasi. (errrr...err....eerrrr....gulp,gulp)


Kenapa pula orang yang audit suka kerja audit?
Mungkin sebab diorang rasa diaorang lebih besar dari orang-orang besar.Bila time audit..(ala-ala detektif siasatan)


You


I




Tak



Suka




U...............................auditor.(ada lak lipatan sejarah dengan geng audit) Plus +++ x suka....






1 comment:

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...