Tuesday, September 6, 2011

Entry untuk apa? lepas geram

eeeee.......bengang!sian Addin,dah lah baby sitter dier berhenti keje.Dapat lak baby sitter baru -Garang nak mampos.Aku ni takde arah la terpaksa merisiko kan Addin tu kat taska.Ni baru je balik jenguk Addin-ada sorang makcik tu terkantoi dengan aku.Sedang elok aku tengok anak aku kat tingkap elok je Addin dok main.Dier cubit Addin....berani betul.Menyirap darah aku sekejap..."Makcik!!! nape cubit Addin?" pekik aku..terus makcik tu terkemut2 pujuk Addin yg tengah nangis.Addin dengar suara aku pulak.Lagi sadis dier..Mula lah makcik tu start kronologi cakap Addin nak dok bawah nak melonjat-lonjat.Aku pun mula bersuara tinggi (kira lantak lah ko orang tua ke apa ke) "Kot nyer pun dier nak melonjat-lonjat jangan cubit dier,sian dier..dier kecik lagi".Mula makcik acu tak acu makcik pegang gini je - (buat demostrasi tak pasal)
"Lenkali makcik jangan buat gitu,ni depan saya..belakang saya ntah apa lagi makcik buat"..Addin lak terus nangis.Aku dah nak mengalir airmata dah..cepat aku alih muka.Tinggal makcik terpinga-pinga.Aku warning je..sebab aku rasa aku patut cakap kat pemilik Taska tu apa2 hal.Now aku tengah nak cari baby sitter Addin yang baru..

Dalam mood aku sekarang ni - Sangat2 risau....

2 comments:

  1. apa teruk benor baby sitter anak ko ni? biar aku brenti keje la. aku jaga anak ko! eeeee...geram betul aku!! suka2 hati cubit anak orang!

    ReplyDelete
  2. cian la, z..aku pn riso gak biler nk letak ank2 kecil, yg tk tao mender2 ngan org..dier bkn reti ckp klu org cubit dier..itu yg kantoi, apa lg yg tk terkantoi...mmg bagus ko cari laen..ank anugerah Allah tk ternilai!!

    ReplyDelete

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...