Tuesday, June 16, 2009

itu saya kenal tu..tuh bukan nyer huruf "M"

hohoho...ari ni aku pengisytiharan telah di umum kan..sebaik sahaja aku membuka mata pukul 6:30am.Ayat pertama yg kuar dr mulut aku = "Malasnyer"
hish2..aku gosok2 mata-tgok jam hepon lg sekali arggghh 5minit lagi ar..tup pejam mata semula...syok gilos dapat pejam mata..smbil selimut -dlm keadaan serba salah aku berlawan dgn diri sendiri ..Ya ALLAH subuh..bgn weh..tolong ar bangun zie...terus aku rentap kan selimut aku..kuatkan diri utk berdiri dgn tegak-capai towel dlm keadaan mata terpejam aku berhenti depan pintu hosmate aku tgok dier tgh sengeh2 kat aku smbil berkata "Orang x sedar langsung"
aku senyum je kat dier..aku confirm dier pun kes terlajak mcm aku-selalunyer hosmate aku tukang kejut aku utk subuh if aku dah terbabas ke 6:45 tu..aku sure dier gegarkan pintu bilik aku.
Tp kes arini dua2 dah hampir nak kantoi subuh..Dah solat..alamak!!!aku lupa sorg lagi...ayoyo..selalunyer aku kejutkan dier subuh..jam dah 6:38 sempat lg aku nak ngejut dier ni..dah sampai 3 misscal aku buat..erm..sah dier ni pun main terlajak gak ni..hish2..ader lg org kena penyakit M ni upanyer.Lantak lar aku sendiri x cukup masa,nak mandi lagi nak gosok baju lagi..nak touchup sana sini.nak lilit2 tudung aku lagi..fuhh...payah gak jadi aku yg sure nyer nak kuar rumah pasti dengan gaya anggun menawan...hahahaa.-x kuasa mak-dah siap semua nyer dalam kul 8:00 aku kuar rumah..setelah penat lelah menuruni anak tangga..smpi lar aku ke opis..masuk opis aku bukak je laptop perkataan yg aku sebut - Malasnyer ari ni..tolong lar..
Pastu aku bukak email..cek2 apa yg patut..tu rutin aku buat setiap pg.then semak pending jobs aku.Erm...sememangnyer penyakit M tu dah ader..so aku wat du no je.hahahaa...lantak pending tu..sok2 aku leh buat.Then geng2 ajak g makan-bekfes alacadar-masuk opis aku dgr lagu,bukak facebuk,friendster,hahaa.nak cari pak MOOD utk mulakan keje..tup-tap aku buat keje sikit..dlm mls2 tu..dah kul 1 waaaahhh..lunch TIME..berchat ngan org skali..dier malas g keje.hohoho..nampak nyer penyakit berjangkit ni..aku pujuk lar dier g keje gak camne pun..tp ermmmm...pujukan x berjaya.
Kat pekan ni..upanyer ketandusan tmpt makan.aku ngan opismate pening nak cari tmpt mkn setiap kali lunch hour.Lagi satu hal aku nak ckp.."tempat parking kete adalah tempat parking moto??" tolong lar..puas aku tunjuk kat huda aku tmpat kosong;;;;;

aku = " tu..tu..kosong kiri2.."
huda = " mana2 looorrr moto lar"
gerak lg..signal masih menyala lip..lap..lip lap
aku = " tu..tu dier hah...ni mesti kosong"
huda = "moto lg"

berpusing2 aku ngan huda nak parking kete..last2 jauh perjalanan kitaorg nak menuju tmpt makan ari ni..gara2 moto parking kat kete -MOTOR =M

still now..ader "M" nak buat keje...what happen...tolong lar pak mood dtg cepat...

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...