Tuesday, June 30, 2009

#sempoi serabai#


Tak terfikir aku, muncul perasaan macam ni dalam diri.Nampak je cool..tapi dalam hati sapa tau.weekend aku memang best (heaven bagi aku bila si dier balik).

Pertama: Aku luangkan masa bersama dier sepenuhnya. Jejalan cari pasal sana sini.Hohoho..dan seperti yang dijanjikan..setiap bulan 1.Sehingga dapat 7 - 9 dulang hantaran masing2.Dah ketuk mengetuk masing2..aku tersenyum bangga ,berpuashati...ntah..mungkin perasaan ini seikhlasnya yg aku hulurkan pada dier..walaupun aku dan dier tau masing2 tgh berusaha utk mencapai apa yg di impikan oleh kami berdua.Dah abis sessi ketuk mengetuk masing2..Nak tgok wayang pulak.Transformer baru kuar..hahaahah...Nak g tgok!Nak g tgok!tapi macam hampeh..susah benar.mcm goreng pisang panas..tiket sold out dr petang sampai midnite biar betoi!!!! if ader pun midnite dok depan sekali.No thanks..x sanggup aku mengeliatkan leher aku yang jinjang ni.hahahaa..dah tu batal niat nak tgok transformer .

Teringat pasal nak tgok kelip2 kat taman esplaned tapi tutup lak..Frust sgh asa...dah dua perkara aku x boleh buat ari ni..mungkin bukan rezeki aku kot.URmmm....aku teringin sangat nak tgok kelip2 sebenarnyer dr zaman belajar lagi.Kekawang aku ajak pegi ke Kuala Selangor tapi takde rezeki kami disana so aku carry forward sehingga ari ke ari.Bila lagi dapat tau kat kuantan pun ada tempat macam ni aku berkobar2 lar..tapi masih belum tunai jugak.Hopefully dapat gak tgok one sweet day.Then nak pergi lak main bowling..pun nasib yang sama menimpa aku dan dier..Bowling Fully Booked!!!Cess.tolong lar..kitaorg ni dah mati kutu berahak asa nyer..all aktiviti ari tu x dapat dilaksana..So x de arah nak berjalan..pergi TC hujan lak turun...hahahaa..baik aku balik je lar.Sambung sok pulak key...


Hari Kedua :Beli tiket dier balik Keyel..huhuhu..sedey bangat rasa.Kenapa ada rasa mcm ni??Ini perkara yg pelik berlaku dlm hidup aku..lek ar beb..aku sendiri yg ckp sorg2.hahaa.sonok pun ada aku rasa..Coz perasaan ini terlalu indah nak digambarkan..Allamdulillah..pada ALLAH telah menganugerahkan satu perasaan ini..(^_^).Then aku pergi jumpa dgn kawan aku ida yg tinggal di Batu Hitam.Kami disambut dgn hati yg senang oleh kedua suami isteri..Aku datang nak tengok anak dia.Hampir 2bulan selepas ida selamat melahirkan anak lelaki bernama (Qhaqish) ini kali pertama aku dapat berjumpa dgn dier.Ida kelihatan sihat dan comel setelah bergelar ibu.heheehe..ni aku kepingin nak anak cepat2 ni asa nya..hahaa.

Selesai segala aktiviti ari kedua..terlalu singkat masa aku bersama dier.Jam 8.pm bas menuju ke Keyel..dah tiba..aku rasa dunia kecil saja nak aku lepaskan dier pergi..adusss...tolonglar zie.Bak kata pepatah sygkan isteri tinggal2 kan..huhuhuu..tu je lar aku harap moga perasaan ini terus mekar berbunga buat selama-lamanya..InsyaALLAH.

Perjalanan balik ke rumah-otak aku ligat berfikir.,Setelah 2hari bersama dier menjenguk apa yg patut dilakukan untuk hari tersebut..aku perlu berusaha lebih..Bebanan memikir pasal itu ini.soal kewangan of course.Aku selalu ajukan soklan ini pada dier "macam mana org lain kawin agak nyer? senang je?" dan jawapan dier terlalu simple untuk aku "awk mana tau?" dan sebenarnya aku merasa..bukan senang nak buat persiapan perkahwinan ini.Lebih2 lagi tinggal 6 bulan utk segala nya mungkin.Perancangan perlu ada..itu yg penting.

Dan aku tahu...dier sgt tertekan sekarang..aku perlu lakukan sesuatu utk meringankan bebanan dier.Mana tak nyer...even gaji selama ini cukup untuk tampung hidup aku dan now aku ingin bina hidup yg baru..sudah tentu segala nyer baru..uwang!uwang!uwang!

Pling*** muncul pari2 dalam otak aku...idea..aku nak keje partime teacher/lecturer ke ok gak tu.Tu target aku buat masa now..selain menjual kerongsang..hahaaa..haaa.aku perlu bantu dier..tu je aku fikir now..aku x nak beban kan dier sorang diri..yaaaa...aku kena berusaha sama...
Moga ALLAH murahkan rezeki kami berdua..amin..

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...