Tuesday, June 23, 2009

season in d sun

Cuti..memang best (lebey2 lagi) penuhi masa ngan org tersyg..waahhh makin berbunga lah jwbnyer..then apa lg mood cuti tu aku bw ke ari senin.Malas aku nak g keje.Boss aku lak amik cuti seminggu.Aku juz shoot email kat dier aku ckp aku nak amik AL lgpun cuti aku byk nak abiskan..So smlm aku lepak kat umah je.Memang best cam puteri raja pun ader.Dah bgn tido bukak tudung salji ader mkn..then aku tibai je lar mak aku dah masak..tak kan aku nak tgok je.Tghari aku kuar ngan kwn lama aku hang out kat taman gelora.Lama benor aku x kuar ngan kekwn..ye lar diorg semua dah beranak pinak.Weekend diorg penuhi ngan family.so time keje diorg aku curi sikit masa utk bertanya kabor.Mcm2 citer lar kuar dr mulut masing2.Tak sangka sgh aku asa dlm berstatus ini masih byk menda aku nak hadapi utk ke alam bergelar isteri org.So segala nasihat kwn2 aku yg dah mengalami alam tersebut aku amik sebanyak2 nyer..InsyaALLAH.mana yg x elok tu amik sebagai pengajaran.
Balik dr lunch ngan kwn2..aku dpt surat panggilan interview di perpustakaan awam negeri pahang -N27..haish..bila lak aku mintak jd penolong pegawai ni? Call kak murni-mesti dier yg ejas ni..coz setau aku,yg aku mintak S41-tapi tak related lak ngan aku punyer course...tu lar yg kak murni ckp.so dier ejas kat aku N27 jwtn tetap lak tu...so why not aku try n error.
So..kul 9.00 td dgn gaya menyakin kan aku bersedia utk di interview...yg lawak nyer aku x prepare apa2 pun..coz aku tau aku x layak utk jwtn ni..ni bukan takat nak rendah diri or tak yakin.tapi bayangkan ..ramai org dalam library tu nak jwtn ni..coz all contract nak jadi tetap lar ni...hahaaa.hahaaa.aku dah gelak beria dah masa nak tgu giliran aku utk di interview..
Selesai sorg2 masuk ditemu ramah..yaaaaa....time aku lak.aku masuk ngan muka selamber..Slh sorg interviewer aku kenal.Aku pernah nampak muka dier..Dah tu soklan mak ooiii..mana lar aku amik port sgt bab2 gomen sebelum ni.dah lar surat smpi semlm ari ni nak tuju soklan pasal dasar2 negara..hahahaaa....aku senyum smbil aku kemukakan dasar baru aku cipta dalam masa 5 minit aku dan rasa sgh hebat coz dpt mencipta satu dasar pada negara tercinta...Dgn penuh yakin menhentam segala dasar yg disoal..aku tersenyum puas.
Hampir 30 minit aku di soal siasat oleh mereka yang sungguh ramah dgn aku..berbahasa omputih..berbelit lidah aku mengoreng grammar dan sebagainyer..lantak ar janji aku sorg paham..korang x paham korang punya pasal..sapa suh aku cakap bahasa yang aku tak pernah nak dapat A+ masa aku belajar dulu.
Selesai segala acara seterusnya adalah memblah kan diri dgn gaya penuh kesopanan..memberi salam dan ucapan terima kasih kepada interviewer aku..dlm hati aku-ntah lar..if korang rasa aku ni bagus dlm mengoreng semua soklan sila amik aku keje kat sini..Tp aku tetap syukur..alhamdulillah..ni slh satu pengalaman aku interview dlm sektor gomen..even sebelum ni dah pernah.tambah satu pengalaman aku ari ni..
Dah tu aku terus je menuju ke hospital pekan semula...dgn pelbagai andaian yg aku buat sendiri..ntah dpt ntah tidak..rezeki dtg dr NYA -tu je-Kadang2 tu terasa gak..susah betul nak masuk gomen if takde kabel...hish2.Sebagus mana kita now..secemerlang mana kita if kabel takde..tipis lar harapan...correct me if im wrong..coz aku tgok masyarakat now..selalu guna kabel tak kira lah..kabel tepon ke?kabel network ke?kabel letrik ke?janji ader kabel sure2 mudah.com je dpt masuk gomen...ntah lar...

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...