Tuesday, January 19, 2010

ayoooo apa ni?

Gangguan seksual tak kira berlaku dimana-mana.Selalu orang kaitkan gangguan seksual ni datang nya dari laki.Tapi ada jugak datang dari kaum wanita.Ada yang berlaku di tempat kerja, berlaku di public dan paling tidak berlaku dengan penggunaan telefon atau paling mudah gangguan ini disampai melalui sms.Ada cerita di sebalik gangguan seksual ini.Aku harap kerajaan memang gangguan ini bukan perkara remeh.

Bukan apa,boleh jadi trauma ketakutan jika sms berbaur lucah keep received kat hp kita.Apatah lagi jika yg terkena gangguan seksual tu seorang yang agak berumur.Pada fikiran si mangsa apa lah sangat ada pada aku?Tapi pada fikiran si pengacau segala nya ada pada kau, selagi kau bergelar perempuan dan kau ada sesuatu yang aku nak!!!.Ada nya yang pengacau seorang lelaki muda.Agak kurang ajar jika ianya berlaku pada mak-mak kita.Apa tindakan si anak??lagi satu.Jika sebaya mak dia boleh pandang as symbol sex apa dia pandang pada mak dia pulak?Paling tidak kita tak tahu pulak sapa gerangan yang hantar sms tu.If tak senang je belasah bagi terguling tengah jalan je orang mcm ni.

Tu lar anak-anak sekarang terlalu terdedah dengan perkara-perkara sex ni.Mudah nak akses mana-mana, internet,TV,radio,majalah -hah,majalah melayu pun ada, paling tidak tangkap gambar artis pakai bkini kat kolam renang (bangang betul).Mana budak-budak sekarang terjebak dengan menda-menda rosak minda ni.Konon nya hiburan,tapi kesan nya pada semua lapisan masyarakat.Abis-abis yang si mangsa report polis.Then polis just simpan report then pantau..tu je???tu yg kadang-kadang yg buat tindakan sendiri sebelum polis buat tindakan bukannya polis ada 24jam ngan kita nak lindung kita setiap jam.Dan agak merisaukan aku..bila berjalan seorang diri.Perempuan sekarang semakin ramai..dan semakin ramai lelaki yang "kegilaan" seperti ini.Tepuk dada tanya diri sendiri tahap mana kita nak pertahankan diri sendiri.Kata kerajaan akan tubuhkan akta gangguan seksual tapi yang aku tau ada nya Kod Amalan Pencegahan dan Penghapusan Gangguan Seksual. Setakat mana kod amalan ini akan dapat mencegah gejala yang membuat kaum wanita ketakutan terutamanya.Harap-harap penguatkuasa berjaya tangani masalah yg semakin menjadi dan ianya sangat-sangat serius pada aku.



:::No MOre Silent ::::


Nota pelik tapi benar :If laki kena ganggu seksual???ermmmm.......macam mana pulak ek?

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...