Friday, January 1, 2010

detik dan saat datangnya satu dinamakan tahun baru

sehari sebelum tahun baru aku dan dia melunaskan apa yang tertunggak,sana -sini menekan minyak kereta.Keadaan kotaraya sememang dijangka akan sesak dengan kenderaan yang berpusu menuju ke mana ntah.Kes nak masuk lorong leh jam,nak bayar tol jam,nak kereta rosak jam,masuk "highway "
 pun jam.Mana jalan kat kotaraya ni tak jam.semua elok je sapu "jam" kat jalanraya.Setelah dia berpenat memulas stering kereta ke sana ke mari.Segala hutang piutang yang dituntut dan perlu dibuat terlunas sudah.Dari kotaraya ke bukit jalil,dari bukit jalil ke dengkil pulang semula ke ampang,pusing dunia ke KLCC tempat jam 9.38mlm..Syukur lengang kereta di tengah2 kota.Pelik..??mungkin saranan kerajaan menaiki kenderaan awam berjaya.Lalu di kawasan deretan orang bercucuk bulan,fuuuhhh yooo seksi nyer aweks-aweks ada yg putih ada yg coklat ada yg hitam..semuanya meng expose kan diri.Mana-mana yang ada semua dibuka nya.Adakala rasa macam dok kat oversea pun ada.Malaysia kah ini??wooo lupa konsep satu malaysia.Jadi semua ni orang malaysia lah yg bertopeng ala barat.Tapi yang bagusnya semua pak polisi turun padang malam ni.Aku rasa ada kosong ibu pejabat bukit aman nuh.
Parking kereta disuatu tempat melihat orang-orang yang keluar ntah lubang mana.Sekitar KLCC sudah tentu jadi tumpuan ramai.Satu sudut dilihat ada couple yang berpimpin tangan dengan aweks seksi.Ada aweks seksi jalan sorang-sorang.Ada yg datang berkumpulan sambil bersuka ria.Ada yang bawa baby, semua nya nak sambut tahun baru.Mungkin ada yang tanam azam baru sambil jalan-jalan tu."Tahun ni aku nak jadi baik".Tapi jika memulakan sesuatu yang tak baik macam mana nak jadi baik??
Malas aku nak bebel panjang, balik bungkus kerepek lagi bagus ada gak faedah nya.Pening aku tengok orang-orang muda sekarang.Macam-macam hal.Apa2 pun...yg ada tak melunaskan azam yg tahun lepas harap dapat lunaskan nya..baki bawa kehadapan.Yang ada azam baru...gdluck.


nota kecik: aku takde azam,tapi ada 5h4h akan  aku jaga dengan baik,InsyaALLAH

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...