Friday, August 28, 2009

al-kisah; apa kisah nya?

1 tahun lebih aku keje di pekan ni.Pernah aku berckp dengan kwn aku yg aku suatu hari nanti nak kembali ke pekan,memandangkan aku pernah study kat sini dulu.Jadi selok belok pekan aku tau lar sikit2.Tapi now aku perlu buat satu anjakan paradigma -move to KL sekali lg..even dulu aku pernah keje kat sana.HUH..sebenarnya aku serik nak ke sana semula,byk perkara yg aku tak suka KL.Kisah cinta aku tambah lak dgn hidup tak menentu disana...sememang nya aku tak mau ingat semua tu lg.Aku kena tutup buku, bukak buku baru..dengan kehidupan baru yg bakal aku tempuh.
Sekarang aku tengah mengusha lobang2 keje kat KL..fuhhh...sangat berat aku sebenarnya..but i've to.Dia pulak ada kat sana,katanya keje kat sini takde utk org2 macam kita.mmmm.....

Aku diselubungi hidup aku yg dulu,memandangkan dia semakin sibuk dengan keje disana dan aku disini.Walaupun keadaan berbeza tapi sedikit sebanyak tercalit perasaan was2 ,takut pisang berbuah dua kali..Nauzubillah.Aku belajar dr kesilapan aku yg lepas dan aku letak kepercayaan aku pada dia.Walaupun kekadang buat aku termenung...tunggu peluang utk bersama dia.Nanti lak bila aku beria aku takut lak gelepor sangat.huhuhu..jadi aku mentain cool wa-hal nya aku still lg dalam tempoh menunggu.

Aku malas nak ungkit kisah dulu..dulu, dulu ar.sekarang is now.Aku belajar memahami keadaan dia dan aku cuba tak push dia dalam segala hal.Aku tak mau tambah tekanan dia..yg sedia ada tertekan.

Kisah aku dgn housemate aku lak, aku harap housemate aku tabah menjalani hidup aku tanpa nanti.Aku tak serumah dah,aku hanya jadikan rumah baru sebagai homestay aku je..hehe.Ye lar housemate merangkap coffeemate ,opismate dan mentormate aku.Walau ada perkara2 yg kitaorg berdua tak sebulu..tapi aku senang dgn housemate aku.Nasihat, aku terima adakala aku pulak jadi penasihat nya.Segala liku kisah hidup kitaorg kongsi selama 1 tahun lebih bersama.
;-).


Sememang nya aku mula start anjakan dan mula fikirkan kehidupan aku akan datang yg ntah hitam atau putih.




No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...