Monday, December 28, 2009

fikirkan lah...

saya masih dilema, tolong saya..makin lama ,makin banyak dosa saya,
saya tak mampu nak halang menda ini,awak fahamkan maksud saya.Hidup saya sekarang ini tak tenang dan sentiasa dihantui perasaan bersalah.Saya masih tak dapat ubah keputusan yang saya cerita kat awak tu.Macam ne ni?

fikirkan lah..buat solat istikarah,fikir betul-betul, fikirkan sorang darah daging awak jugak.Jangan fikir hati dan perasaan awak sorang saja.Kena fikir gak akan datang,samada keputusan yang awk buat ini betul ke?Apa akibatnya.Jangan cuba runtuh kan rumah tangga yg awak bina selama ini.Doa banyak-banyak, moga ALLAH buka pintu hati mak mertua awak terima awak.Cuba bawa berbincang dengan suami awak,Samada wajar atau tidak awak berhenti apa yang awak usaha kan ini,jika itu jadi punca segalanya.Rujuk jabatan agama islam daerah minta kaunseling, coz masalah ini dan keputusan ini bukan ditangan awak sorang saja.Suami awak perlu tahu segalanya yg terbuku dalam hati awak.If tak bawa bincang sampai bila-bila suami awak tak tahu apa yg awak alami apa yg awak rasa pendam selama ini.If awak tak luahkan macam mana dia nak tahu.

Makna nya awak tak setuju lah ni???

saya tak boleh bagi keputusan bagi pihak awak, or apa-apa pendapat.Saya hanya boleh bagi nasihat.Coz saya bukan dalam keadaan awak,tak merasai apa yg awak rasa sekarang ni.Tak kenal siapa suami awak,siapa mak mertua awak.Tapi fikirkan lah sedalam nya.Bukan senang kita nak bina satu rumahtangga.Cuba selidik apa punca semua ini dan perbaiki selagi ada jalan.


nota kecik: Jangan terlalu ambil mudah dalam soal ini...fikir bukan untuk sesaaat..tapi fikirkan untuk selama hidup.

No comments:

Post a Comment

Bulan Ramadhan 2023

 Assalamualaikum semua. Hari ini merupakan hari yang ke 19 Ramadhan, Here we go... kini kita dalam 10 hari Ramadhan terakhir. Selalunya En.S...